Hliadkový torpédový čln PT-109 COBI 4825 - World War II - 3726 kociek
Vek:
11+ let
Odoslanie: 1 - 3 dni Dostupnosť: viac ako 3 ks
€119.34 vr. DPH
Vrátenie tovaru do 14 dní bez udania dôvodu
Kód:
243861
Záruka:
24 mesiacov
Popis produktu
Stavebnica slávnej americkej torpédovej lode PT-109 na ktorej slúžil John F. Kennedy. Zostavený model je vyvedený do mnohých detailov. Po jednoduchom odobratí paluby sú viditeľné jednotlivé kajuty vrátane kuchynky, dennej kajuty atď. V strojovni sú uložené tri motory Packard. Na palube nájdete torpédové výmetnice, hlbinné bomby, čelný kanón, guľomety, ale tiež napríklad záchranný kruh a vlajku. Balenie obsahuje 4 figúrky z pôvodnej 14 člennej posádky v mierke, ktoré presne sedia k rozmerom člna. Zostavený model je možné usadiť do priloženého stojanu s popisom.
Loď bola prvýkrát spustená na vodu 20. júna 1942?
Trup lode bol postavený z 2,5 cm hrubého mahagónového dreva, ktoré bolo síce ľahké a vhodné pre lode s požadovanou vysokou rýchlosťou, ale nevhodné na ochranu pri bojových operáciách?
Loď mala mohutné výfukové tlmiče, ktoré smerovali splodiny pod vodnú hladinu, aby plavba bolo čo najtichšie a pri voľnobehu bolo možné počuť hluk nepriateľských plavidiel?
PT-109 bola vybavená nespoľahlivými torpédmi Mark 8 ktorá sa v 90% nepodarilo odpáliť jednoduchým stlačením tlačidla, ako bolo zamýšľané a tak sa niekoľkokrát stalo, že spúšťací motor explodoval vo výmetnici a kovové črepiny zasypali posádku?
Pre bezpečné odpálenie musel niektorý z členov posádky udrieť kladivom do odpaľovacieho kolíka torpéda, aby sa hnací motor vôbec roztočil a torpédo opustilo výmetnicu?
Nebezpečná situácia sa odohrala aj počas plavby poručíka JF Kennedyho (budúceho prezidenta USA), za zlého počasia uviazlo odpálené torpédo vo výmetnici a polovica strely trčala von, ale našťastie sa práporčíkovi L. Thomovi podarilo torpédo na poslednú chvíľu deaktivovať?
Armáda Spojených Štátov najskôr JF Kennedyho pre chronickú bolesť chrbta odmietla, ale nakoniec jeho vplyvný otec presvedčil starého priateľa A. Kirka, aby Kennedyho uznali schopným služby?
2. augusta 1943 za tmavej noci došlo neďaleko ostrova Kolombangara ku kolízii, kedy nepriateľská japonská bojová loď Amagiri nabehla pod uhlom 20 stupňov na hliadkujúcu loď PT-109 s motormi na voľnobeh?
Posádka mala iba 10 sekúnd na zvýšenie otáčok motora a úhybný manéver, ale jediné čo posádka stihla bolo krátko vypáliť z predného kanónu?
Pri zrážke bola loď JF Kennedyho rozlomená na dve časti za ohlušujúceho výbuchu paliva?
Celú scenériu sledovala ďalšia americká loď PT-169, ktorá na Amagiri vypálila dve torpéda, ale obe zlyhala?
Predná časť lode PT-109 sa stále držala na hladine?
Budúci prezident zachránil niekoľko popálených členov posádky vytiahnutím na plávajúci vrak?
Preživší členovia posádky doplávali na neďaleký ostrovček bez pitnej vody, aby sa vyhli prechádzajúcim japonským palavidlám?
V noci 2. augusta plával Kennydy proti prúdu do Fergusonovho prielivu s nádejou, že ho zazrie americká hliadková pátracia loď?
Nakoniec musela posádka preplávať na 3,7 km vzdialený ostrov Olasana kam Kennedy za záhrannú vestu odtiahol popáleného kamaráta McMahona?
Na ostrove objavili zrelé kokosové orechy, ktoré zachránili posádku pred smrťou smädom?
Záchrana prisla až o dva dni neskôr kedy JF Kennedy a George Ross preplávali na ostrov Naru, kde našli malú loďku s 50 galónmi pitnej vody a sušienkami, ktoré tam zanechali ustupujúci Japonci?
V roku 1963 vznikol na základe skutočných udalostí celovečerný film s jednoduchým názvom PT 109?
Technické parametre:
rozmery dĺžka 24 m, šírka 6,3 m, ponor 1,07 m
výtlak 57 t
pohonný jednotka 3x benzínový 12-valcový motor Packard W-14 M2500 s celkovým výkonom 4 500 k
maximálna rýchlosť 76 km/h
doba plavby 12 hodín (6 hodín na maximálnu rýchlosť)
posádka 12-14 osôb
výzbroj 4x torpédo Mark 8 + 1x 20 mm protilietadlový kanón + 2x zdvojený guľomet Browning kalibru 12,7 mm a predný 37 mm kanón